ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİMİZİN ''KÜLTÜREL MİRASLAR'' PROJESİ

Kuruculuğunu üstlendiğimiz 7. sınıf öğrencilerimizin katılımıyla sürdürdüğümüz ve yabancı ortaklarla işbirliği içinde çalıştığımız KÜLTÜREL MİRASLAR projesinde, kendi kültürlerimizi yansıtan yemekler yaptık ve arkadaşlarımıza tanıttık.

https://twinspace.etwinning.net/222968/pages/page/2250214

ÇOCUK ŞEHİR'İ ANAOKULU ETWINNING PROJELERİ

Eskişehir Özel Şehir Koleji Çocuk Şehir’i Anaokulu okul öncesi öğretmeni Selda DÖNMEZ’in kuruculuğunu yaptığı ”BAŞIMA İCAT ÇIKAR” e twinning projesi ve okul öncesi öğretmeni Esin AŞAN’ın kuruculuğunu üstlendiği ”BENİM DEĞERLİ ESERİM” etwinning projelerinin, proje paylaşım sergisi velilerin ve öğrencilerin katılımı ile 28.04.2022 tarihinde gerçekleşti. Projeye katılan öğrenciler heyecanlarını aileleri, okul kurucuları, müdürleri, öğretmenleri ve arkadaşları ile paylaştı.

Okulumuz 2-A sınıfının yürüttüğü “Stemle Kendimi Keşfediyorum” projesinin sonuna doğru projenin kurucusu Balıkesir Karesi Alişuuri İlkokulu sınıf öğretmeni Halise Er in de Scientix elçisi olarak katıldıgıTürkiye Scientix Elçileri çalıştayı düzenlenmiştir.

Fantastic Animals

Kuruculuğunu üstlendiğimiz Uluslararası ”Fantastic Animals” adlı e twinning projemizin Şubat ayı bülteni için buraya tıklayınız.

BU BENİM ŞEHRİM

” BU BENİM ŞEHRİM ” eTwinning projesi kapsamında katılmış olduğumuz Eu Code Week 2021 de, uygulamış olduğumuz kodlama etkinliğimiz Mükemmellik Sertifikası ile ödüllendirildi. Emeği geçen tüm öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz.   
#Codeweek4All #CodeWeekeu2021 # eTwinningTürkiye #eTwinningeskişehir

STEMLE KENDİMİ KEŞFEDİYORUM

Bu proje ile öğrenciler analiz yeteneğini, STEM disiplini sayesinde karşılaştıkları problemlere göre çözüm üretmeyi öğreneceklerdir. Böylece problem çözme yetenekleri gelişerek, analitik düşünen bireyler olmalarını istiyoruz. Öğrencilerin problemlere disiplinler arası bakış açısıyla bakmasını, bütüncül bir eğitim yaklaşımıyla bilgi ve beceri kazanmalarını hedefliyoruz.

AYNI ÇATI ALTINDA

Kabul görme ihtiyacı en önemli psikolojik ihtiyaçlardan biridir. Ait olma ve saygı ihtiyacı karşılanan çocuklar daha mutlu olurlar. Yapılan araştırmalara göre ailelerinde ve okul ortamlarında duygu ve düşünceleri kabul edilmeyen çocuklarda kaygı, şiddet, saldırganlık ve aileden uzaklaşma gibi olumsuz davranışlarla karşılaşılmaktadır. Öğrencilerimizin aidiyet duygusu ve grup kimliği kazanmalarına yardımcı olmak için farklı ülkelerden ortak okullarla çalışacağız.

Okulumuz 2.sınıflar Aylin KAHRAMAN koordinatörlüğünde yepyeni iki proje ile eTwinning projeleri kapsamında okulumuzu temsil etmektedir. Arnavutluk, Romanya, Ukrayna, Portekiz, Macaristan, Moldova Cumhuriyeti, Makedonya, İtalya, Litvanya, Letonya ve Bulgaristan’dan öğretmen ve öğrencilerin katılmış olduğu projeler “STEMLE KENDİMİ KEŞFEDİYORUM” ve ”AYNI ÇATI ALTINDA” isimli projelerdir.

İlkokul 3. sınıf öğrencilerimiz BU BENİM ŞEHRİM isimli eTwinning projesini çalışmaya başladılar. Ulusal projede katılımcılar kentlerinin sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel koşullarını projedeki diğer ortakları ile web 2.0 araçlarını kullanarak tanıtacaklar. #turkıyetwinning #etwinningeskisehir #bubenimsehrimprojesi

https://www.youtube.com/watch?v=4BOadZrpAI4

PROJE POSTERİMİZ

 

Okulumuz İngilizce Öğretmeni Aslı AYDEMİR liderliğinde 7.Sınıf öğrencilerimizden oluşan ekibimizle ‘NOW’ isimli eTwinning projesi çalışmalarımız hızla devam etmektedir. Projemiz Türkiye’den 9, Romanya’dan 1, Tunus’tan 1, Ermenistan’dan 2, Azerbaycan’dan 2 ortaklı uluslararası bir projedir.

Bu proje ile öğrencilerimiz, insanların doğaya verdiği zararlar ve bu zararları önlemek için neler yapılabileceğine dair çalışmalar yapmaktadır. Öğrencilerimiz, insanların doğaya verdikleri zararlar ve çözümleriyle ilgili sunumlar yapmakta ve farklı okullardan öğrencilerin de bulunduğu guruplarda bu sorunlarla ilgili tartışmakta ve çözüm yolları üretmektedirler.

İşbirliği içerisinde çalışan öğrencilerimizin hazırlamış oldukları logo, bütün katılımcıların yaptığı puanlama ile ‘Proje Logo’ su seçilmiştir.

Proje kapsamında ‘Daha Yeşil Bir Dünya’ sloganıyla, öğrencilerimiz okulumuzun bahçesine ağaçlar dikmişlerdir.

Proje içeriğine uygun olarak Forest Footprint (Orman ayak izi) ve Water Footprint (Su ayak izi) alanlarında sunumlar hazırlayıp ve videolar çektiler.Projemiz kapsamında çevre bilincini aşılayabilmek adına, ilk önce yakın çevremizi güzelleştirdik. Geri dönüşümün doğa için ne kadar önemli olduğunu vurgulamak adına, evimizden başlayarak nasıl katkıda bulunabileceğimizle ilgili fikirler paylaştık. Okulumuz çevresinde bulunan araziye ufak bir katkımız olması için kolları sıvadık. Su tasarrufunu vurgulayabilmek için okulumuzda en çok su kullanılan alanlara, tasarruflu su kullanımıyla ilgili uyarı levhaları astık. Proje kapanışımızı, ‘proje bize neler kattı – birlikte konuşalım’ adlı , organizasyonunu okulumuzun üstlendiği, proje dahilindeki öğrencilerin ve öğretmenlerin katıldığı bir webinar düzenleyerek yaptık. Seminer sırasında yabancı ortaklarımız ile İngilizce sohbetler ettik ve toplantı sonunda projemizde öğrendiklerimizle ilgili ‘Kahoot’ oynayarak, projemizi taçlandırdık.

eTwinning Resfebe ile Kelime Hazinemi Geliştiriyorum

eTwinning Resfebe ile kelime hazinemi geliştiriyorum.

Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü Resfebelerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

 https://www.storyjumper.com/book/read/107041356/60956e3dc3a2c

 

Okulumuz öğretmeni Funda SEVİNÇ’in içinde bulunduğu Renge Değer Kat eTwinning projesi çalışmalarına devam etmektedir. Projenin ortak ürünlerinden birisi olan şiir yazma çalışmaları tamamlanmıştır. Öğrencilerin tamamının katkısıyla hazırlanan şiir şu şekildedir;

(Our school’s teacher Funda SEVİNÇ continues its work on the Value The Colors eTwinning project. Poetry writing, one of the common products of the project, has been completed. The poem prepared with the contribution of all the students is as follows;)

 


Öğrenci Proje Değerlendirmesi

23 Nisan Şiiri Resfebeleri Resfebe İle Kelime Hazinemi Geliştiriyorum eTwinning Projesi